ФОРУМЪТ НА ШУМЕН

Гражданска медия номер едно в град Шумен. В този форум шуменци могат да определят реда на актуалните теми.


Часова зона: UTC + 2 часа | Сега е 16 Дек 2019 4:42



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 71 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Как да защитим правата си на потребители?
МнениеПубликувано на: 12 Ное 2007 16:53 
Администратор
Аватар

Тук е от: 07 Яну 2007 4:15
Мнения: 7199
(автор на темата)
Установих, че всички хора, които познавам нямат ни най-малка представа какви права имат като потребители на стоки. С този факт масово се злоупотребява както в малките магазинчета, така и в хипермаркетите. Търговците практически крадат от парите ни, поголовно нарушават закона и очернят удоволствието от пазаруването. Когато става въпрос за някакъв скъп електроуред нещата са още по-трагични. Хората масово ходят да пазаруват перални, хладилници и др. със страх защото не знаят, че според новите закони, правата им на потребители са напълно защитени. Политиката на големите (а и на малките) вериги магазини е следната: "Клиентът трябва да бъде сдъвкан, изплют и натирен веднага щом си плати за стоката.".
Събрах някои линкове, които съдържат информацията необходима за да им го върнем тъпкано.

Ако са ви мили парите и нервите се запознайте с информацията по-долу и я използвайте без капчица милост :twisted: .

:!: Как да отправите рекламация за дефектна стока?
Как се прави рекламация в Технополис?
Техномаркет и един фритюрник

Комисия за защита на потребителите
Онлайн форма за подаване на жалби в КЗП Шумен
Към кого да подадем жалба, в зависимост от проблема?

Потребител.бг
Закон за защита на потребителите

Пращайте на ЛС допълнителна информация, която може да е полезна. Темата ще се поддържа чиста, но може да се пускат временни постове, които след известно време ще се зачистват.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 12 Ное 2007 18:30 
Напреднал
Напреднал
Аватар

Тук е от: 16 Сеп 2007 22:07
Мнения: 355
Местоположение: Шумен
Ами... имах повод да се жалвам в комисията за защита на потребителите в Шумен (близо до РУМ беше миналата година). Много надъхан беше мъжът, който хвърли вестника на страни и любезно ме покани в офиса. Каза, че веднага попълваме формуляри, ала-бала, дъра-бъра, по едно време пита: "от кой магазин си купил джи-ес-ема?", а като му казах, почна да кърши пръсти и да ми обяснява, че били голяма фирма, сервизът им е в София, имали големи адвокати... мрън-мрън. Нямали сме шансове. Така че, линковете са полезни, ако пазарувате техника в малки магазини...

_________________
Не е важно да не се спънеш, важното е да не паднеш!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 12 Ное 2007 18:39 
<5™
<5™

Тук е от: 23 Фев 2007 16:15
Мнения: 6427
Местоположение: Шумен,Центъра на света
Skype: d.draev
mv78 написа:
Ами... .


Ти що не му уши два шамара да се сети за к'во иде реч :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 12 Ное 2007 19:27 
Опитен
Опитен
Аватар

Тук е от: 20 Фев 2007 10:58
Мнения: 285
Местоположение: в джаза
Аде бе голяма фирма ....... ами то без потребители никакви фирми няма да има !!!

_________________
На вкус и на цвят - фулмастерите са различни !


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 12 Ное 2007 20:24 
Напреднал
Напреднал
Аватар

Тук е от: 08 Яну 2007 9:43
Мнения: 482
Местоположение: Шумен / София
защо се отклонявате от темата ?

_________________
Изображение
c l i c k m e


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 12 Ное 2007 21:08 
Персона грата
Персона грата

Тук е от: 31 Мар 2007 11:03
Мнения: 7277
Че кой се е отклонил от темата?

_________________
Никога не си това, за което се мислиш!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 12 Ное 2007 21:43 
Опитен
Опитен

Тук е от: 08 Яну 2007 10:15
Мнения: 242
Е добре като се случи нещо, принтираме си закона, принтираме си и тези страници и отиваме да се разправяме. И от време на време цитираме закона, като стриктно следваме точките. Представяте ли си ситуацията? :lol: Иначе браво, много полезна тема. Добре е да си знаем правата. Всичко ще е добре обаче, ако комисията си върши работата. Иначе с искове... Няма оправия. :?

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 12 Ное 2007 21:52 
Администратор
Аватар

Тук е от: 07 Яну 2007 4:15
Мнения: 7199
(автор на темата)
Ако от комисията не си свършат работата също има решение:

"Сигнали за корупция в КЗП
тел. 0700 111 22
e-mail: anticorruption@kzp.bg"

Закона ни дава права, но ако нямаме куража да ги защитаваме значи не ги заслужаваме. Това е моето мнение. По-лесно е вайкането, отколкото предприемането на действия.

_________________
библиотекаобяви шумен
Блог с по-ценните форумни произведения


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Кейбълтел и договорите
МнениеПубликувано на: 26 Ное 2007 17:36 
Администратор
Аватар

Тук е от: 07 Яну 2007 4:15
Мнения: 7199
(автор на темата)
На 16-ти Ноември сключих договор с Кейбълтел за една година цифрова телевизия. Наложи ми се обаче, още същия ден, да пусна жалба срещу Кейбълтел в Комисията за защита на потребителите. За целта ползвах онлайн формата от техния сайт. Ето текста на жалбата с малки съкращения:

Цитат:
Току що (16 Ноември 2007 г.) сключих договор за доставка на цифрова телевизия с Кейбълтел. Офертата е промоционална. Договор за една година с 3 безплатни месеца. Поискаха да платя за февруари и ми казаха, че въпреки че вече е 16то число, целия Ноември ми се брои от безплатните месеци. Така вместо оферираните 3 безплатни месеца получавам по-малко от два и половина.
Тази жалба както и вашият отговор ще станат обществено достояние след приключването на случая.
Прилагам копия от договора и касовата бележка в следният архив:...


Днес получих телефонно обаждане от служител на КЗП. Обясниха ми, че са се обърнали към служители на Кейбълтел по повод на моята жалба. Причината за цялата неразбория била в неинформираността на касиерката, при която съм сключил договор :wink: . Това е официалното обяснение.
Ето какви са истинските условия, при които се сключва договорът за цифрова телевизия:
Трите безплатни месеца започват да текат в деня когато техниците дойдат у вас и ви пуснат цифровата телевизия, а не когато е сключен самия договор. Сключих договор на 16-ти, но трите безплатни месеца текат от 19-ти когато дойдоха техниците с цифровия тунер, съответно оттогава тече и едната година на договора.

Служителя на КЗП не можа да ми обясни точно за какъв период са платените 5 лв. при сключване на договора. Той предположи, че при следващото ми плащане ще ме компенсират за 20-те дена от Ноември, през които не съм имал цифрова телевизия (пуснаха я на 19-ти). На мен ми е все тая стига да имам една година цифрова телевизия и да съм платил общо 45 лв. накрая. Призоваха ме да оттегля жалбата, което и ще направя, но си запазвам правото да пусна нова жалба при несъответствие с новата информация подадена от Кейбълтел.

С настоящия пост искам да стимулирам хората да се възползват от законовото си право на защита, дори когато става въпрос за ощетяване от само 2-3 лв. Само по този начин ще научим големите, а и малките търговци да не ощетяват клиентите си. Имам горчив опит с политиката на Кейбълтел относно дати и договори. Прецаквали са ме многократно докато имах Интернет от тях. Плащал съм периоди, в които не съм ползвал услугата както когато се включвах, така и когато реших да се изключа и да мина на БТК. Но дотук беше с авантата.

_________________
библиотекаобяви шумен
Блог с по-ценните форумни произведения


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Как да защитим правата си на потребители?
МнениеПубликувано на: 10 Яну 2008 19:19 
Модератор
Модератор
Аватар

Тук е от: 15 Апр 2007 21:12
Мнения: 989
Местоположение: Шумен
Skype: nipresi
Темата на Шу ми беше доста полезна!Имам фотоапарат Сони,който е гаранционен и се счупи!Купен е от Техномаркет-Шумен.Отидох направо в магазина,извикаха служителя който се занимава с рекламациите на гаранционните стоки(много учтиво и разбрано момче!)той ми прие фотоапарата,копира ми гаранционната карта,записа датата когато е приет фотоапарата и т.н.Каза ,че ще го пратят до Варна, тъй като там имало сервизен център на Сони!Нямам никакви забележки относно рекламирането на фотото в Техномаркет!Остава да видя само дали ще го оправят в морската столица:(


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Как да защитим правата си на потребители?
МнениеПубликувано на: 11 Яну 2008 10:09 
Focken' Koko Bryce
Аватар

Тук е от: 06 Фев 2007 22:23
Мнения: 1497
Местоположение: Out
Че ще го отремонтират или ще ти го сменят - няма спор.
Очаквай резултати тез дни до Коледа... ;)

_________________
lovehatesinfaithgivetakedestroycreatelovehatesinfaithlivediefeelcry


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Как да защитим правата си на потребители?
МнениеПубликувано на: 31 Яну 2008 9:30 
Модератор
Модератор
Аватар

Тук е от: 15 Апр 2007 21:12
Мнения: 989
Местоположение: Шумен
Skype: nipresi
FKB написа:
...Очаквай резултати тез дни до Коледа... ;)

Коко,не чаках чак до Коледа брат! :A1.gif Днес ми звъннаха от Техномаркет да отида да си получа фотото!Засега снима! :A2.gif Темата на Шу ми свъши прекрасна работа! :B4.gif А и от Техномаркет бяха доста отзивчиви!Хвала на такива работници! :B5.gif


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Как да защитим правата си на потребители?
МнениеПубликувано на: 11 Фев 2008 22:48 
Нов потребител
Нов потребител

Тук е от: 11 Фев 2008 19:07
Мнения: 5
на мен ми се случи една много неприятня история в магазин ДОМО който се намира в кауфланд.става въпрос за дефектна стока.ако ви се случи да си купите нещо от там и се окаже дефектно и не си знаете правата тя ще си остане ваша завинаги.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Как да защитим правата си на потребители?
МнениеПубликувано на: 11 Фев 2008 23:00 
Администратор
Аватар

Тук е от: 07 Яну 2007 4:15
Мнения: 7199
(автор на темата)
Дай малко повече подробности за случката. Какво точно стана?

_________________
библиотекаобяви шумен
Блог с по-ценните форумни произведения


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Как да защитим правата си на потребители?
МнениеПубликувано на: 12 Фев 2008 0:47 
Нов потребител
Нов потребител

Тук е от: 11 Фев 2008 19:07
Мнения: 5
ами чесно казано историята е доста далга с много похабени нерви.Ще кажа само че това че си потарсих правата се възприе от тях или по точно от една служителка като правене на мрасно.това са нейни думи ,след което последва заплаха по мой адрес която гласеше буквално"искатели аз да ви направя мрасно"тази сцена се разигра в последствие от това че,отидох в кзп да съобщя за предсрочване на гаранциятя ,те следователно се обадиха и им разясниха закона.Но какво се случи когато отидохме в магазина..оказа се че датата на рекламацията ми от 9.01.2008 беше станала 19.01.2008 и грешката не е моя повярвяйте ми.Е аз си знаех правата,но пак ме излагаха па макар и с 10 дни .все пак историятя ще продължи и ще видим кой кого...


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 71 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща


Часова зона: UTC + 2 часа | Сега е 16 Дек 2019 4:42


Информация за текущата активност

Регистрирани потребители на линия: Bing [Bot], Google [Bot]


Не можете да пускате нови теми
Не можете да отговаряте на теми
Не можете да променяте собствените си мнения
Не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007, 2011 и т.н. phpBB Group
Style based on FI Subice by phpBBservice.nl │ град Шумен │ Блог
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов │ Редактирано за Форума на ШуменОбяви Шумен
Съдържанието на мненията във форума, с изключение на цитатите от външни източници, е лицензирано под Creative Commons Attribution.
Използването на мненията за комерсиални или некомерсиални цели е разрешено само с хиперлинк към форума и изричното позоваване на източника.
Отговорност за мненията във форума носят само и единствено техните автори.