ФОРУМЪТ НА ШУМЕН

Гражданска медия номер едно в град Шумен. В този форум шуменци могат да определят реда на актуалните теми.


Часова зона: UTC + 2 часа | Сега е 23 Авг 2019 17:09



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 71 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Как да защитим правата си на потребители?
МнениеПубликувано на: 07 Окт 2010 11:01 
Титан на мисълта
Аватар

Тук е от: 05 Сеп 2009 10:43
Мнения: 5045
Правило едно при предявяване на рекламация: Не вдигайте излишна патърдия във ваш минус е!

_________________
http://zaprehoda.blog.bg/
http://marketing-college.com/author/gatekeeper
http://www.bulgarica.com/


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Как да защитим правата си на потребители?
МнениеПубликувано на: 07 Окт 2010 14:48 
Администратор
Аватар

Тук е от: 07 Яну 2007 4:15
Мнения: 7199
(автор на темата)
Практиката показва друго.

_________________
библиотекаобяви шумен
Блог с по-ценните форумни произведения


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Как да защитим правата си на потребители?
МнениеПубликувано на: 08 Окт 2010 12:42 
Титан на мисълта
Аватар

Тук е от: 05 Сеп 2009 10:43
Мнения: 5045
Практиката показва друго защото където няма цивилизация,ред, има Анархия.

_________________
http://zaprehoda.blog.bg/
http://marketing-college.com/author/gatekeeper
http://www.bulgarica.com/


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Как да защитим правата си на потребители?
МнениеПубликувано на: 30 Окт 2010 9:01 
Ентусиаст
Ентусиаст

Тук е от: 26 Сеп 2010 17:57
Мнения: 56
Много готина тема сте постнали и ще споделя и аз нещо.През април си продадох старата кола и с моята жена решихме да си купим нещо за спомен от парите.Планирахме нова кухня на долния етаж на къщата ни,и паричките дойдоха точно на време.Взехме си пералня,хладилник,съдомиална и малка фурна с 2 котлона.На 6ти май ни ги доставиха от техномаркет.Още бяхме в ремонт и не започнахме експлоатацията им веднага,но дойде и този момент през август.В начало всичко ок.Но в 1 момент като се загледах във фурната,останових че край 1ния котлон е покафеняло.Като 1 мърморан викам аз на жената.
-Ти таз печка кога ще и удариш едно лъскане,виж ква е потъмняла край котлона.
А тя ми вика.
-Колко се мъчих на не може да се премахне.
Като я погледнах отблизо видях че самата обработка на ламарината е менте и боята започва да изгаря.Погледнах гаранционните дефекти които поемат в сервиза и не видях да пише нищо което да попречи да я занеса.Знесох я в магазина и извиках човек от отдел рекламации.Той я видя и каза че е съмнително да стане нещо по въпроса но беше любезен и я прие.След седмица чакане позвънях в техномаркет и попитах.Отговора беше че още я няма но ще се обадят на другия ден.Така и направиха,обадиха ми се следващия ден да отида да си я взема като ми казаха че козметични проблеми не приемали.Отидох и извиках управитела кой също беше много готин пич и той също ми каза същите неща.Аз му казах.
-Ти как би се чувствал на наше място да влезеш в новата си кухня и да се любуваш на изгорялата си печка?
А той ми рече.
-Съжалявам много но от нас нищо не зависи,ако искате се жалвайте в комисията за защита на потребителите,и други клиенти са имали подобни проблеми.
Вече 20 дни се чудя дали ще ми обърнат внимание или не.Моля за съвет от хора които са се облагодетествали от тях.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Как да защитим правата си на потребители?
МнениеПубликувано на: 30 Окт 2010 14:33 
Администратор
Аватар

Тук е от: 07 Яну 2007 4:15
Мнения: 7199
(автор на темата)
Определено ще ти обърнат внимание от комисията. Пускай жалба веднага щом можеш и не я оттегляй колкото и да те карат после. Приложи снимка на котлона към жалбата и отговора, който ти е дал управителят на магазина.

_________________
библиотекаобяви шумен
Блог с по-ценните форумни произведения


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Как да защитим правата си на потребители?
МнениеПубликувано на: 04 Юли 2011 15:14 
Велосипедист
Велосипедист
Аватар

Тук е от: 12 Май 2010 11:19
Мнения: 1049
Местоположение: ...Млечен път, ..., Земя, Европа, ..., България, Шумен, ...
Некачествена стока? Как да си търсим правата
Извън темата/подсказка:

04.07.2011 08:22
Некачествена стока? Как да си търсим правата
Повече задължения на продавачите и разширяване правата и на българските потребители дефинира Съдът в Люксембург, коментират експерти пред БТА
Ако некачествената стока е била инсталирана, продавачът трябва да поеме разходите по замяната й.

Едно от последните решения на Съда на ЕС отваря нови възможности недоволни потребители да търсят правата си и вменява повече задължения на продавачите на дефектиралата стока, коментират пред БТА експерти от Дирекция "Техническа хармонизация и политика на потребителите" към Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ).

Решението на съда в Люксембург гласи, че в случай на замяна на дефектна потребителска стока продавачът трябва да я отстрани от мястото, където е била инсталирана добросъвестно от потребителя и да инсталира на нейно място заместваща стока или

да поеме необходимите за тези действия разходи

Потребителят - вкл. и българският - може да иска от продавача да му бъдат възстановени транспортните разходи и разходите за хамалска работа при дефектирали вещи като мебели, хладилници, фризери, телевизори, печки и т.н.

Ако уредът е бил монтиран - например климатик, пералня, миялна машина, подвижни котлони или фурни - ощетеният клиент може да поиска от продавача да поеме и разходите за майсторите, които той сам е извикал, за да отстранят дефекта.


В сезона на летните ремонти, когато се боядисва, слага се теракот или фаянс, монтира се нова дограма, ремонтират се покриви - ощетени клиенти също биха могли да претендират за

безплатно привеждане на стоката в съответствие със сключения с продавача договор

Ако примерно монтирате в жилището си фабрично дефектни плочки, без да сте забелязали, че по тях има скрит дефект, може да претендирате фирмата, която ви е продала стоката, да заплати всички разходи по демонтажа на старите и монтажа на новите ви плочки.

Както и ако сте закупили и монтирали дефектен електроуред - можете да искате всички разходи по демонтажа и монтажа на новия изправен уред да бъдат за сметка на продавача.

Можем да си търсим правата и когато сме платили пакетна почивка или екскурзия чрез туроператор, но туристическата агенция направи промени в сключения договор - например промяна на хотела или датите на пътуване.

Потребителят има възможност да търси правата си и при над

30 вида нелоялни търговски практики,

включващи: измамна реклама, погрешни твърдения относно лечебни свойства на продукти, невярна информация за пазара, спечелени фалшиви награди и др.

Директива 99/44/ЕО, която урежда продажбата на потребителски стоки, предвижда отговорност на продавача спрямо потребителя за всяко несъответствие на тези стоки при тяхното доставяне на клиента.

У нас защитата на потребителя е регламентирана в глава Пета, раздел Втори на Закона за защита на потребителите, сочат експертите.

Там е казано, че при несъответствие на потребителската стока с договора за продажба потребителят има право да предяви рекламация, като поиска от продавача да приведе стоката в съответствие с договора за продажба.

В този случай потребителят може да избира между

извършване на ремонт на стоката или замяната й с нова,

освен ако това е невъзможно или избраният от него начин за обезщетение е непропорционален в сравнение с другия.

Също така съгласно разпоредбата на чл.113, ал.4 от Закона за защита на потребителите привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя.

Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не трябва да понася значителни неудобства.

Според експертите на МИЕТ решението на съда в Люксембург визира най-вече случаите, когато замяната на стоката е единствената възможност за привеждане на стоката в съответствие с договора за продажба.

Според родните експерти тази хипотеза възниква много рядко в България, тъй като

търговците обикновено предлагат отстраняване на несъответствието чрез ремонт

на стоката, така че визираната хипотеза възниква единствено когато търговецът заяви, че стоката не може да бъде ремонтирана.

В този случай съгласно разпоредбата на чл.113, ал.4 от ЗЗП, привеждането на потребителската стока с договора за продажба чрез замяна също трябва да бъде безплатно за потребителя.

Източник:БТА


_________________
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Как да защитим правата си на потребители?
МнениеПубликувано на: 16 Фев 2012 10:27 
Нов потребител
Нов потребител

Тук е от: 07 Окт 2011 13:19
Мнения: 13
Skype: hate_city1
Здравейте,имам проблемче със Глобула на руския,до Херсон.Купих си телефонче-Xperia X10i за 1000лв.Та анулираха ми гаранцията заради...драскотини по панела.Телефона е ходил 3 пъти на ремонт.Ще копирам направо от темата ми в друг форум.
Та имах следните проблеми на х10-тката:
1.Камерата се бъгваше от време на време,носил съм го 2 пъти на ремонт и 2-та пъти уж я оправиха.Когато я стартирам ми показва "Неизвестна грешка' , "Камерата недостъпна" или рестартираше телефона.
2.Екрана става розов-абсурдно но да.И това се случи.
3.Проблем с WI-Fi -неможеше да се свърже,показваше ми "Свързване-Прекъсната" и отново и отново и отново.Тестван на 2 модема.
4.Проблем-изключва се независимо какво правя-говоря,слушам музика,влизам в интернет или дори когато си стой.НЕ Е от загуба на РАМ-ползвам Advanced Task Killer.
5.НЕ зарежда хубаво батерията-2 дена зарежда до 90%.Ако го оставя за 1 вечер е на 15% на сутринтта.
6.Когато зарежда мирише МНОГО лошо!
7.Когато зарежда СЕ НАГРЯВА целия телефон!-Тъч скриин и батерия.
8.Тъча отказва много често.Или спира или откача (прави си каквото си поиска).
9.Клавиатурата блокира когато е в калъфчето.Калъфчето е стандартно-тип тефтер.Рядко работят бутоните.
Занесох го на "ремонт" както правех през месец заради "кадърните техници" и днес ми го върнаха със снимки на панела и заради драскотините (ъглите са надрани от калъфчето,отстрани отново заради него защото когато го вадя се трие).Панела си има драскотините още от 4-5 месеца когато го дадох на ремонт и точно този път са решили да ми анулират гаранцията.Заради някакви драскотини.Звъннах на оператор да попитам какво да правя и оператора без да каже дума ми затръшна телефона.Пича в магазина ми каза следното:
"Спокойно,ако трябва със нещо ще съдействаме.'
Приятелката ми е от Варна и е питала в Глобул който е до New Yorker на центъра и тя им е обяснила точно.В този момент те са и заявили "Ние такова нещо до сега не сме виждали,не е трябвало да му анулират гаранцията" и тя нали обяснила е "Той е от Шумен" и те са и се изсмяли -"Пффф ясно защо".Направо нямам думи.Когато си взех телефона служителя не спомена за номерчето което ми се полага след като пиша жалба.Моля малко помощ!!!!

П.С. Забравих-телефона не е бил пипан,само е преинсталиран от "пишман техниците'.Връчиха ми 2 снимки (черно-бели).Увеличени,за да се виждат "вредите".

Отделно че "служителите" ме подиграха много лошо.Бях с един приятел и се престорихме в магазина че не се познаваме.Тъпаците налапаха стръвта.Когато им заявих че през престоя ми във Варна през ваканцията, съм разпитал на 2 места какво мога да правя с телефона и са ми обяснили хората че мога да пиша жалба,в момента в който им го заявих последваха викания,спорове,кой е щял да подмени телефон за 1000лв,не съм можел да пиша никаква жалба.Една от служителките (с черна коса,слаба като клечка) седна на столчето си,изпъна се и ме попита подигравателно "Ама сега ако го включим всичките 9 проблема ли ще направи?Пускал ли си го без карта памет?"Просто умрях от срам че имам скъп телефон и не става за нищо.Линк към темата която съм пуснал първоначално---> http://www.androidbg.com/forum/topic270 ... otini.html

Ходих в КЗП,казаха ми да пусна жалба в магазина,от магазина спориха че трябвало първо жалба във КЗП,но когато дойде мой роднина,тази която ме подиграваше онемя.Седна на столчето си някак си уплашена.Заяви на колегата си веднага да ми разпечатат жалба.Пуснах там почти мина 1 месец.Другата седмица би трябвало да ми пристигне решение на проблема от Глобул.Сега се запътвам към КЗП макар че не съм много добре със здравето.Забравих да спомена че ходих по-рано там (в деня на пускане на жалбата) и ми обясниха че тази която ме е подиграла е управителката на магазина и че тя си е била такава,надута но когато я викнели се спичала.Също ми обясни че има на ден по 3-4 човека като мен.Снимки съм качил в другата тема.Сега излизам довечера може да кача и тук. : ) Благодаря за времето,прекарано в прочитане на обемния ми пост!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Как да защитим правата си на потребители?
МнениеПубликувано на: 16 Фев 2012 11:49 
Опитен
Опитен
Аватар

Тук е от: 10 Май 2010 18:49
Мнения: 220
Дано се оправи проблема,но от този магазин на руския,един приятел си зе нокиа ц6-00 прави почти същите неща,и накрая му анулираха гаранцията за дане го носи на ремонт,там са отвратителни.Само гледат да те прецакат,и не ги интересува.

_________________
MMA


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Как да защитим правата си на потребители?
МнениеПубликувано на: 16 Фев 2012 14:55 
Нов потребител
Нов потребител

Тук е от: 07 Окт 2011 13:19
Мнения: 13
Skype: hate_city1
Преди десетина минути се прибрах.Та отидох,обясних отново човека ме попита "Телефона къде е сега?" и аз му отговорих нали че е в мен и той беше точно--> :BB08.gif Нали,обясних му че никой не ми го е искал,не е казвал да го оставя или нещо подобно и той каза следното: "На 21-ви идваш тук и пишеш жалба.Сега да си плащат глобите.Щели да ги санкционират 5000лв.Попитах съответно какво ще стане нали покрай мен и той ми отговори кратко и ясно "Разваляш договора,връщат ти парите."Това беше което ми казаха,имам да изчакам общо взето 4 дни.А докато се прибирах и говорех,телефончето от 55% скочи на 0 и изписа изключване.Това го преживях.Включих го наново и направи този гаф още 3 пъти но без това "Изключване" ами направо извибрира и умря.Сега се зарежда.Трябваше да се обадя на роднина да попитам къде са ми лекарствата обаче заради "неописуемо страхотния невероятен" Сони Ериксон Експерия Х10 така и не успях.Звъннах от друг телефон.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Как да защитим правата си на потребители?
МнениеПубликувано на: 16 Фев 2012 22:03 
Напреднал
Напреднал
Аватар

Тук е от: 09 Фев 2008 0:13
Мнения: 405
Местоположение: Heavens
Skype: raomiel
Имам проблем с VIVACOM-а и ситуацията е следната:
През октомври миналата година от "Сделка от разстояние" на VIVACOM-а правим сделка за по-високи скорости и още минути към еди-къдеси... В края на ноември получавам "тлъста" сметка по +GROUP1, това е допълнителна услуга на VIVACOM-а, където си лафя с един номер на 3600 минути на месец. Та какво се получава: Когато правим сделката с VIVACOM-а в края на на разговора питам госпожата: - Груп1 ми остава, нали?
- Да те тия групи не се променят
И какво следва: ЖАЛБА:

"Във връзка със сключване на нов договор от 26.10.2011г. между мен и г-жа Марина Маринова от отдела - Сделка от разстояние на VIVACOM, искам отговор на следните въпроси :
1. Защо все още нямам писмо по куриер с новите условия по договора, след като г-жа Маринова ми обясни в разговора по телефона, че до пет работни дни ще получа такова писмо с обратна разписка? В разговора ясно се казваше, че ако куриерът не ме намери на адреса, ще се свърже с мен по телефона. До сега нито едното, нито другото се е случило.
2. Защо ми е спряна, без мое съгласие или предупреждение от страна на VIVACOM, допълнителната услуга +Group 1, след като в края на разговора попитах г-жа Маринова, цитирам: “Груп едно ми остава, нали?” – „Разбира се, да. Те не се променят тези групи.“
3. Защо след неколкократни обаждания до оператори на номер 123, все още нямам никакъв отговор? Някои от тях твърдяха, че ще получа отговор до седмица, а операторът с който разговарях на 05.01.2012г. даже ми гарантира, че ако се налага да бъде направена корекция, сумата която е направена чрез разговори по +Group 1 ще бъде върната.
В този смисъл искам да ми се възстанови услуга +Group 1, както и сумите свързани с нея.
Понеже моя телефонен апарат разполага с функция за запис на разговорите, аз също ги имам всички записани."

И така, получавам си аз писмото от VIVACOM със следния текст:

"... Уважаеми....,
Благодарим Ви за писмото относно услугите, предоставяни Ви от VIVACOM.
Бихме искали да потвърдим, че договорът, чрез "Сделка от разстояние" за пакетна услуга VIVACOM Duo - Mobi+Net(Slim) Offer - е анулирана. (Нищо по моите искания)
Бихме искали да Ви информираме, че ще бъдат извършени корекции на месечните абонаменти и потреблението за периода, в който е била активна "Сделка..." ( Аз искам да ми върнат Grup1 те ще ми калколират загубите си)
Ако се нуждаете от ... информация....123.
Ние Ви ценим като....." (ебати наглите)

Търся си свестен адвокат!

_________________
राओएमइएल
Строителство, Ремонти, Довършителни работи, Ел и ВиК


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Как да защитим правата си на потребители?
МнениеПубликувано на: 16 Фев 2012 22:31 
Ветеран
Ветеран

Тук е от: 23 Май 2009 13:21
Мнения: 976
macklalt написа:
Та анулираха ми гаранцията заради...драскотини по панела.

Това е редовния номер - и аз имам анулирана гаранция заради съвсем леки драскотинки преди време, въобще не беше изпускан телефона, но ми го върнаха от София с анулирана гаранция и снимки, като при теб, уж бил изпускан.
От тогава си купувам евтини телефони, скоро си купих 5 бр работещи втора ръка заедно с фотоапарат цифров, 4мп, всичко за 30 лв. Сега съм доволен! :BB07.gif
Гаранциите в магазините - да си ги набутат отзад.

_________________
Бедните казват, че ти трябват пари за да правиш пари. Богатите казват, че ти трябва креативност.
Ти прецени на кой да вярваш.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Как да защитим правата си на потребители?
МнениеПубликувано на: 17 Фев 2012 7:25 
Цигане
Цигане
Аватар

Тук е от: 22 Яну 2009 22:25
Мнения: 7204
Местоположение: по пътищата.
Skype: не го ползвам :)
Това за гаранциите - зависи от продавача. Преди време в Германос / не центъра/ ми ремонтираха гаранционен телефон, закупен от Гърция, с гръцка фактура и гръцка гаранционна карта, закупен от гръцкия Германос. Признаха ми гаранцията и всичко беше ок.
И още един телефон ми ремонтираха пак в Германос и пак гаранционен. Независимо от драскотините по панела. Всъщност...три пъти го ремонтираха и след всеки ремонт ми удължаваха гаранцията с времето за престой на телефона в сервиза...и накрая ми смениха платката...демек получих нов телефон в стария, надраскан панел. :D
Тъй че, гаранциите са си гаранции - поне някъде. :wink:

_________________
От всички зеленчуци, най-обичам суджуци!
Извън темата/подсказка:
Колега, не ме занимавай с глупости!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Как да защитим правата си на потребители?
МнениеПубликувано на: 17 Фев 2012 9:46 
Нов потребител
Нов потребител

Тук е от: 07 Окт 2011 13:19
Мнения: 13
Skype: hate_city1
На мен нищо не са ми казвали за удължаване на гаранцията,bobo.Супер некоректни са служителите.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Как да защитим правата си на потребители?
МнениеПубликувано на: 17 Фев 2012 9:55 
Цигане
Цигане
Аватар

Тук е от: 22 Яну 2009 22:25
Мнения: 7204
Местоположение: по пътищата.
Skype: не го ползвам :)
Глобул - това обеснява всичко! Затова и се отказах от услугите им..

_________________
От всички зеленчуци, най-обичам суджуци!
Извън темата/подсказка:
Колега, не ме занимавай с глупости!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Как да защитим правата си на потребители?
МнениеПубликувано на: 16 Мар 2013 9:44 
Ентусиаст
Ентусиаст

Тук е от: 05 Апр 2008 7:53
Мнения: 25
Skype: gengos79
Моя проблем е следния : преди около 2 години си правя дебитна карта в УниКредит Булбанк за да може работодател да ми превежда там заплатата. По време на сключване на договора картата е без такса одслужване . Работат е сезонна и след приключване на трудовите отношения несъм ползвал картата. Случайно разбирам че от май месец миналата година са въвели месечна такса . стопили са няколкото лева останали вътре и вече дълбаят на минус . не са ме предупредили за таксата . Като виждат че няма движение повече от година и 3-4 месеца защо не са закрили сметката , след като не си плащам таксата а дълбаят на минус . Все пак съм нарушил договора . До кога са смятали да ми трупат задължения след като картата е безсрочна . Смятат ли да изчакат хубаво да задлъжнея , че да дадат дълга за принодително събиране . Н всичкото отгоре искат 12 лв. за закриване на сметката . Обърнах се към комисията за защита на потребителите. От там казаха да си задам писменно въпросите към банката и с отговора дасе обърна към комисията за финансов надзор и БНБ . Като цяло става въпрос за много дребна сума , но несмятам да оставям така нещата . Наглоста им е безкраина . Ако са толкова закъсали че да правят такива номера ,смятайте за каква банка става въпрос. Ако има и други ощетени по този начин , да направим една обща жалба :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 71 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща


Часова зона: UTC + 2 часа | Сега е 23 Авг 2019 17:09


Информация за текущата активност

Регистрирани потребители на линия: Bing [Bot], Google [Bot]


Не можете да пускате нови теми
Не можете да отговаряте на теми
Не можете да променяте собствените си мнения
Не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007, 2011 и т.н. phpBB Group
Style based on FI Subice by phpBBservice.nl │ град Шумен │ Блог
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов │ Редактирано за Форума на ШуменОбяви Шумен
Съдържанието на мненията във форума, с изключение на цитатите от външни източници, е лицензирано под Creative Commons Attribution.
Използването на мненията за комерсиални или некомерсиални цели е разрешено само с хиперлинк към форума и изричното позоваване на източника.
Отговорност за мненията във форума носят само и единствено техните автори.