Полуразпаднали,... затова ли в определени дни са претъпкани, че се налага да слагат допълнителни вагони. Жп транспорта винаги ще бъде най-евтин, най-екологичен и с най-много място за разходка дори и по време на път. Аз нямам шофьорска книжка, нека тези които имат да се трепят по магистралите ако искат. Аз нямам и бърза работа. Локомотивите са си стабилни и вие с колите и автобусите ще чакате на прелезите, не ние които сме във влака. Нали знаеш какво е държава без железница. БДЖ не може да се сравнява с другите държави, но в никакъв случай не може да се нарече полуразпаднали. Пътуването с влак не може да се сравни с това с МПС.
Тук е от: 13 Авг 2013 20:47 Мнения: 828
Skype: lamerko
Прав си - пътуването с влак (от тези на БДЖ) не може да се сравни с това с МПС. Последното ми пътуване с влак беше до София преди около 2 години и то само защото нямаше свободни места за автобуса - спешно ходене по време на празници. Такаили иначе трябваше да простигна рано сутринта в София и така... естествено си взех билет за 1-ва класа - странно реновиран вагон от ВТОРА класа, като са оставили седалките за по 4-ма човека, а не от по-широките за по трима. Вонята от "тоалетната" беше по-нетърпима (през цялото пътуване) и от градски кенеф. Едната "каубойска" врата постоянно се отваряше и затваряше с трясък, а парното (беше през зимата) беше постоянно включено и жегата беше нетърпима. Естествено при реновирането са махнали старите прозорци, които можеха да се отварят и са сложили такива без тази възможност. Но по-весело предстоеше - след като минахме Плевен, от някъде се изсипа страшно много народ, половината предполагам без билети въобще, които се натъпкаха във вагона "първа" класа - навсякъде правостоящи... когато все пак дойде контрольорка - питах я дали това наистина е първа класа. Та отговора и беше: "в другите вагони също е пълно".
За цената - билета ми за въпросната "първа" класа беше малко по-скъп от билет за автобус на ЕТАП, за който имам клубна карта...
Тук е от: 31 Яну 2008 12:17 Мнения: 7529 Местоположение: Шумен
Такива ситуации с претъпкани автобуси също съм чел,а и е можело да напишете вашите оплаквания в книгата при началник влака.Ние се възползвахме групово от тази възможност през 2012 година при връщането ни от Карнобат,когато бързият влак не ни изчака на Синдел,за да направи връзка с около 15 минути,но така пък снимахме влакове на частниците,заото пък нямаше и ток на Комунари.На отиване пък ядохме сливи в едно село,защото пак нещо стана.Запознахме се с един младеж които пишеше нещо,като дневник за своето пътуване и мисля,че ни спомена и нас там.Изпробвахме някои настройки на фотоапаратите си и така.Ако не бързаш особенно във влак има много приключения повечето пъти приятни.
Махни ги тия клубни карти дори с такава отстъпката е до 30%, а пък с карта Младеж или Класик за БДЖ е цели 50%. Е айде на мен ми правят 10% без клубна карта на автобусите на Ивкони примерно, щото съм до 26 години. Но кое е по-добре да отида до София за 10 лева или от 30 като ми отстъпят 3 лева става 27 пак почти три пъти повече. Няма разлика между първа и втора класа във влака, с изключение цвета на седалките- в първа са червени, а във втора сини. Ако си далтонист няма да може да ги различиш
Тук е от: 13 Авг 2013 20:47 Мнения: 828
Skype: lamerko
Факта, че първа класа е фиктивна говори много лошо за БДЖ. Няма принципи, няма обсужване... в целия свят железниците са лукс - водят се по-скъп и ликсозен транспорт не само от автобусните линии, но и от самолетните. Тук е пълна мизерия.
Колкото до отстъпките - не знам как ги изкара 3 лв., но от 31 лв аз плащам около 23-24 лв. - цената варира леко по някаква схема. За БДЖ-то нямам право на никаква отстъпка - дори когато учех магистратура, редовна форма...
Само до 26 г. имат отстъпка. Точно така е, луксозен и скъп транспорт са влаковете на Запад. Вдругиден заминавам за Барселона с влакът стрела на френските ЖП линии, но цената е безбожна. Много по-скъпо от самолет.
Тук е от: 31 Яну 2008 12:17 Мнения: 7529 Местоположение: Шумен
Има разлика между 1 и 2 класа.Във първа класа има по-чисти по-културни хора и по-красиви.Хаха. Има напълно нови вагони с работещи контакти,перденца и т.н.И местата не са 8,а 6.Като седнат две хубави студентки насреща ти забравяш,че пътуваш изобщо за някъде.Навремето така пътувах с две полицайки и си разправяхме за гранати и други работи например Варна или Бургас са по-разработени градове.Трябва да взема да издам някоя книга на влакова тематика само.Луксозно издание 120 страници половината от тях със снимки.
Макс, не е вярно че само до 26 години имат отстъпка. Имат и тези, които са над 26 години и тази отстъпка отново е 50%. Разликата е че картата е Класик, а не Младеж и е с 20 лева по-скъпа- 50 вместо 30 лева
Тук е от: 31 Яну 2008 12:17 Мнения: 7529 Местоположение: Шумен
И аз си мислех,че ще има някаква полицейска организация,ама нямаше.Отделно от това някои от екипажите пристигнаха секудни преди началото.откъде идваха незнам.От три различни места ги видях аз да пристигат. Движението не се спира, защото класик ралито се провежда по малко по - различни правила. Класирането се оформя от изпитанията за точна езда, в които автомобилите трябва да преминат дадена отсечка за точно определено време. На старта на всяка отсечка на участниците се задават два от трите параметъра - средна скорост, разстояние и време за преминаване на отсечката. След като се дадат два от параметрите, участниците си изчисляват третия, след което стартират, като са задължени да спазват Правилника за движение по пътищата. Именно затова не се налага и затваряне на отсечките.
Генерално Класиране 1. Николай Ковачев/Росен Колев - Порше 924 - време 00:02:17,74 2. Пламен Атанасов/Катя Лукова-Атанасова - Мерцедес 380 SLC - 00:02:58,88 3 Александър Пеев/Илиана Ненова - Трабант 601 RS - 00:05:30,94 Майсторско Управление 1. Александър Пеев/Илиана Ненова - Трабант 601 RS - 00:01:48,93 2. Николай Ковачев/Росен Колев - Порше 924 - 00:02:03,28 3. Ангел Пеев/Гергана Султанова - Трабант 601 - 00:02:04,86 Класиране по класове Клас до 1968 г: 1. Радослав Радев/Атанас Радев / - Триумф GT6 2. Веселин Тасев/Найден Панайотов – Москвич 408 Клас до 1983 г. 1. Николай Ковачев/Росен Колев - Порше 924 2. Пламен Атанасов/Катя Лукова-Атанасова - Мерцедес 380 SLC 3. Веселин Джонов/Кристиян Цанков - ВАЗ 21061 Клас Йънгтаймери 1. Александър Пеев/Илиана Ненова - Трабант 601 RS 2. Светлана Тодорова/Ина Тодорова - Трабант 601 3. Детелин Нанев - Ситроен 2CV