ФОРУМЪТ НА ШУМЕН

Гражданска медия номер едно в град Шумен. В този форум шуменци могат да определят реда на актуалните теми.


Часова зона: UTC + 2 часа | Сега е 24 Юли 2019 5:52



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 45 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Как да си поддържаме колелото
МнениеПубликувано на: 07 Дек 2008 18:03 
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Тук е от: 05 Сеп 2008 7:00
Мнения: 94
Местоположение: Шумен
Skype: i_am_photography
(автор на темата)
Някои основни правила за поддръжка на велосипед

Общо измиване:
Може да миете внимателно с пароструйка, но при никакви обстоятелства не пръскайте в главините, движенията или в праховите уловители на вилките. Можете да го миете и в банята под душа, ама най-вероятно жена ви ще ви изхвърли от дома, след като види на какво прилича банята. (сещам се за Хари ... само че жена му е по зарибена и от него по колелета и не го е изхвърлила)

Обща поддръжка:
Притягайте редовно болтовете, като по възможност спазвате изискванията за силата на притягането им, и проверявайте за неестествени хлабини.

Рамка:
Старайте се да поддържате рамката чиста.. Не се препоръчват заварки на счупени или спукани рамки. Особено алуминиеви. При алуминиевите рамки (особено използваните по-агресивно) умората на материала настъпва след около 3-4 години.

Педали и курбели:
Проверявайте за хлабини и кривини. Проверявайте зъбните плочи за износване. Ако започне да прескача веригата най-вероятно и тя и плочите са за смяна.

Меки вилки:
Първо прочетете упътването на сайта на производителя. Препоръчително е след всяко каране, а като се налага и по-често, да се избърсва праха и мръсотията от горните тръби и от прахоуловителите и да се смазват с тефлонов или силиконов спрей, в зависимост от указанията на производителя. Наблюдавайте вилките за поява на луфтове, пукнатини, капене на масло. Някой вилки имат фабрично заложена хлабина. Не се препоръчва сервизирането на вилки в домашни условия ако нямате необходимите умения и инструменти.

Скорости:
Скоростите трябва редовно да се почистват и смазват например с фино машинно масло. Необходимо е и редовно регулиране. По-добре се научете да ги регулирате сами – може да ви се наложи да го правите на път.

Жила и брони:
Редовно почиствайте и смазвайте с финно машинно масло жилата и броните им. Тази поддръжка е от особена важност за работата на скоростите и на механичните спирачки.

Верига:
Веригата трябва да се почиства периодично. Добре е да се следва следната процедура: първо се почиства със специализиран почистващ препарат или WD-40, като веригата се почиства и механично със стари четки за зъби. После се изтрива добре с парцал. След това се смазва всяко звено по отделно с тефлонов спрей или специализирана смазка за верига. След известно каране излишната смазка сe обира с парцал. Внимавайте да не напръскате със смазка спирачните повърхности на задното колело!!!
Избягвайте да ползвате веригата в усукано положение т.е. най-голяма плоча отпред + най-голям венец отзад или най-малка плоча отпред + най малък венец отзад. При подобно издевателство животът на веригата се скъсява рязко. Не оставяйте дълго веригата мокра.
ИЗБЯГВАЙТЕ да „готвите” веригата. Всякакви простотии от типа пържене на верига в тиган с грес на котлона вкъщи са противопоказани и могат да доведат до фатални последици за вас и вашето жилище. :mrgreen:

Спирачки:
V-брейк – научете се да регулирате спирачките и проверявайте износването на накладките. Препоръчително е да карате с по-качествени накладки, които спират и на мокро. За съжаление цената им е над 10 лв. за чифт.

Механични дискови - научете се да ги регулирате и да им сменяте накладките. Проверявайте редовно за износване на накладките. Избягвайте да ги ремонтирате сами, ако нямате опит. Тук трябва да отбележим една феноменална спирачка – Авид ВВ7. Тази спирачка за познавачите има перфектното съотношение цена-качество и по всеобщо мнение бие всички хидравлични спирачки с цена до два пъти по-голяма.

Хидравлични дискови - Научете се да ги регулирате и да им сменяте накладките. Проверявайте редовно за износване на накладките. Избягвайте да ги ремонтирате сами, ако нямате опит. Редовно ги обезвъздушаваите при специалист, разполагащ със съответните инструменти.

Спирачни дисковe и спирачни повърхности Старайте се да не се омазняват. В случай, че се омазнят почистете с обезмаслител и след това изплакнете обилно с вода. Омазнените накладки се изхвърлят!!!

Главини, спици и капли:
Ако не умеете и нямате инструменти е по-добре да предоставите грижата на главините на специалист. Същото важи и за центровката на каплите. Все пак грубо изправяне на капли можете да правите и в къщи със съответния инструмент за натягане на спици.

Гуми:
Научете се да монтирате и демонтирате външни гуми и да лепите вътрешни. Никога не използвайте метални средства за сваляне на външните гуми. Продават се едни прекрасни пластмасови щангички.

Към колелото задължително се оборудвайте със мултиинструмент, предназначен за колела, и с комплект за лепене на гуми. Продават се в специализираните магазини и не са безкрайно скъпи.

И последно: много често се случва да чувате пукане откъм главното движение. В повечето случаи пука не то, а седалката или колчето. Все пак потърсете причината.

Още по-последно: WD-40 не е препарат за основно смазване! Той само спасява положението за момента.

източник: www.offroad-bulgaria.com


Последна промяна wrety на 07 Дек 2008 19:37, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Как да си поддържаме колелото
МнениеПубликувано на: 07 Дек 2008 18:46 
Шум в канала
Шум в канала
Аватар

Тук е от: 22 Фев 2008 20:31
Мнения: 443
Местоположение: Неизвестно
Забравете изобщо за WD40! Има си различни смазки за повечето неща. Е, да, възможно е да се поизръсите за няколко спрея, но със сигурност ще съхраните компонентите си за по-дълго и ще ви служат с по-голямо удоволствие ;)

p.s. моля, цитирай източника на тази информация

_________________
Шуменец да се наричам първа радост е за мене!

www.adventura.bg


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Как да си поддържаме колелото
МнениеПубликувано на: 07 Дек 2008 19:38 
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Тук е от: 05 Сеп 2008 7:00
Мнения: 94
Местоположение: Шумен
Skype: i_am_photography
(автор на темата)
Готово, цитирах го ... просто забравих преди малко.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Как да си поддържаме колелото
МнениеПубликувано на: 08 Дек 2008 11:51 
Дълбоко в матрицата
Дълбоко в матрицата
Аватар

Тук е от: 09 Фев 2007 15:36
Мнения: 2563
Местоположение: Назад във времето , когато България беше царство!
Skype: dragostinoff
Аз пък ползвам WD и съм много доволен.Преди това колелото ми скърцаше като каскадьорска лада. :mrgreen:

_________________
"Всичко е добро, когато е добро за България" - Стефан Стамболов


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Как да си поддържаме колелото
МнениеПубликувано на: 08 Дек 2008 15:17 
Шум в канала
Шум в канала
Аватар

Тук е от: 22 Фев 2008 20:31
Мнения: 443
Местоположение: Неизвестно
WD-то е за каскадьорски лади :G8.gif

_________________
Шуменец да се наричам първа радост е за мене!

www.adventura.bg


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Как да си поддържаме колелото
МнениеПубликувано на: 08 Дек 2008 17:44 
Модератор
Модератор
Аватар

Тук е от: 29 Дек 2007 9:30
Мнения: 4614
Местоположение: Шумен
Ех накарахте ме да си спомня за времето в което карах и имах сервиз за колелета :lol:
Но като ти умръзне сичко ти става безинтересно :B3.gif

_________________
Изображение
Автодиагностика на BMW с професионална диагностика BMW INPA и EDIABAS
- Адаптации
- Програмиране
- Извеждане на живи данни
- И много други. Пътна помощ 24/7


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Как да си поддържаме колелото
МнениеПубликувано на: 28 Фев 2009 0:51 
Велосипедист
Велосипедист
Аватар

Тук е от: 05 Юли 2008 21:10
Мнения: 153
Един веломайстор ме светна, колелото вечер трябва да се оставя на най-малкия венец отпред и на най-малката (по диаметър) зъбчатка отзад, т.е. да бъдат отпуснати пружините на двата дерайльора. Като се замислих - има логика.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Как да си поддържаме колелото
МнениеПубликувано на: 28 Фев 2009 8:00 
Велосипедист
Велосипедист
Аватар

Тук е от: 11 Фев 2007 14:04
Мнения: 2859
Местоположение: у дома
Ами веригата? Тя нали е усукана в това положение?

_________________
There are three kinds of "good." There's good, there's no good, and then there's good for nothing.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Как да си поддържаме колелото
МнениеПубликувано на: 28 Фев 2009 11:29 
Велосипедист
Велосипедист
Аватар

Тук е от: 05 Юли 2008 21:10
Мнения: 153
Тя е усукана но не е натоварена. Усукването е нежелателно при каране само.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Как да си поддържаме колелото
МнениеПубликувано на: 13 Апр 2009 6:47 
Дълбоко в матрицата
Дълбоко в матрицата

Тук е от: 15 Апр 2008 9:12
Мнения: 2236
Местоположение: Шумен
Skype: frankzappa1940
Знам, че не съм особено сръчен, но рано или късно ти се налага да се смени външната гума. В моя случай две. Познавайки се добре, си отделих 12 часа за необходимата операция. Въоръжен с инструмент и търпение пристъпих към сложната техническа операция. След голяма борба, псуване и около 4 часа съмнения - тази гума е два пъти по-голяма, сигурно е за трактор, не - тази гума е ненормално малка, да не е от "Балканче", най-накрая приключих. Подпрях се гордо, потупах се по гърдите - майстор демек. Навеждам се да разгледам тузарските си гуми. Пъстри, надписи, стрелкичка. Ха, тази стрелкичка пък какво сочи? Rotation. Бегло познавам английския език, но това не ми звучи добре. Мамка му, стрелката сочи обвинително идиота на седалката. Монтирал съм ги обратно. Имам време - 8 часа. Обхваща ме лека паника. Отново започвам борбата - голяма, малка, мразя ги вече тези гуми. Почти на предела съм, когато все пак решавам да се успокоя и да действам като един истински възпитаник на паралелката за "Двигатели с вътрешно горене", какъвто съм. Чувал съм, че е ужасно професионално да блъскаш гумата в земята, когато е леко напомпена, да улегне вътрешната. Започвам аз бодряшки да я блъскам, ама така - да подскача на половин метър. И тук започна кошмарът - някакви сачми се разлетяха из цялата стая. Кой, по дяволите, е наврял тези бубички в колелото ми? Аз колело ли карам или някакъв механизъм сътворен в НАСА? Студени ручеи пот по слепоочията, пулсът ми се качва до 190. Все едно карам с онези от Търговище. Започва едно лазене, моля колегата и за магнит. Събирам един джоб от омразните неща и започвам да търся къде да ги изсипя. Още два часа. Вече съм почти готов да отворя сервиз. Монтирам гумите. Положението е следното - задната капла играе на 5 сантиметра. Наляво, надясно. Стрелките поне сочат напред. Да, ама не! Едната бяга по посока на движението, но предната продължава обвинително да ме сочи. Мамка му! Този път съм завъртял цялата капла наобратно. Това поне е лесно. Що-годе прилича вече на колело, слънцето тръгва да пада над Илчов баир. Решавам да покарам малко. Не мърда. Задните спирачки са го стиснали като менгеме. Капитулирам. Вече идва смяната ми. 12 часа са нищо време, когато трябва да се сменят гуми, от мен да знаете. Събирам стара, нова смяна. Вадят се инструменти. Провеждат се консултации. Сформираме мозъчен тръст. Още час и половина и колелото ми заприличва на нормален велосипед, каран около 10 000 километра. Хвърлил съм го в другата стая. От време на време минавам и му хвърлям един злобен поглед. Толкова за смяната на гуми.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=x6yh1nFI ... e=youtu.be


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Как да си поддържаме колелото
МнениеПубликувано на: 13 Апр 2009 7:14 
Ветеран
Ветеран
Аватар

Тук е от: 24 Яну 2007 17:45
Мнения: 603
После ми се хвалиш, че си сменял :) Пък и това не е до сменянето, просто съдбата те е нарочила да си поиграе с тебе вечерта :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Как да си поддържаме колелото
МнениеПубликувано на: 13 Апр 2009 8:25 
Модератор
Модератор
Аватар

Тук е от: 29 Дек 2007 9:30
Мнения: 4614
Местоположение: Шумен
една гума я сменям точно за 5 мин... кви са тези 12 часа :O01.gif :O01.gif

_________________
Изображение
Автодиагностика на BMW с професионална диагностика BMW INPA и EDIABAS
- Адаптации
- Програмиране
- Извеждане на живи данни
- И много други. Пътна помощ 24/7


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Как да си поддържаме колелото
МнениеПубликувано на: 13 Апр 2009 8:53 
Playful moods
Playful moods
Аватар

Тук е от: 10 Мар 2008 10:08
Мнения: 15310
Местоположение: на Луната
Skype: не работи
Е, 12 часа... Това или е пресилено, или късмета ти си прави "хубава" шега :G8.gif
Цял ден с 2 гуми да се занимаваш... Не ти ли омръзна? Направо си за рекордите "Гинес"!
Иначе, да - за около 5 се сменя 1 гума.

_________________
Изображение
Ако не можеш да летиш - бягай,
ако не можеш да бягаш - върви,
ако не можеш да вървиш - пълзи.
Каквото и да правиш, продължавай напред!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Как да си поддържаме колелото
МнениеПубликувано на: 13 Апр 2009 12:06 
Велосипедист
Велосипедист
Аватар

Тук е от: 05 Юли 2008 21:10
Мнения: 153
Заппа, но пък дар-слово имаш - направо талант! Другия път се обади ако имаш техн. проблеми, оборудвал съм гаража почти като велоателие.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Как да си поддържаме колелото
МнениеПубликувано на: 14 Апр 2009 6:18 
<5™
<5™

Тук е от: 23 Фев 2007 16:15
Мнения: 6427
Местоположение: Шумен,Центъра на света
Skype: d.draev
Запа, голямо пиене е било. На пияна глава гуми ще сменя. :)

_________________
Сръчкай съветника
Намери ме във Facebook


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 45 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща


Часова зона: UTC + 2 часа | Сега е 24 Юли 2019 5:52


Информация за текущата активност

Регистрирани потребители на линия: Bing [Bot], Google [Bot]


Не можете да пускате нови теми
Не можете да отговаряте на теми
Не можете да променяте собствените си мнения
Не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007, 2011 и т.н. phpBB Group
Style based on FI Subice by phpBBservice.nl │ град Шумен │ Блог
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов │ Редактирано за Форума на ШуменОбяви Шумен
Съдържанието на мненията във форума, с изключение на цитатите от външни източници, е лицензирано под Creative Commons Attribution.
Използването на мненията за комерсиални или некомерсиални цели е разрешено само с хиперлинк към форума и изричното позоваване на източника.
Отговорност за мненията във форума носят само и единствено техните автори.