Тук е от: 15 Дек 2007 13:00 Мнения: 12483 Местоположение: винаги на №14
Ми не съм съгласна . Децата все още нямат проблеми с паметта , а в днешно време липсата на собствени мисли в главата идеално се замества от копи-пейста . Така че за мен насилственото наизустяване си е абсолютен терор.
Бях чела някъде, че факта, че информацията, която ни е нужна, се намира на едно кликване разстояние, ни прави толкова неспособни да помним. Тъй като подсъзнателно знаем, че всичко, от което се нуждаем, ще бъде намерено в търсачката. Така самия ни мозък отхвърля нуждата да запомня и използваме още по-малко от интелектуалния си капацитет. (пф, дано не съм го чела тук, че има опасност да повторя някой потребител )
Тук е от: 25 Апр 2010 8:13 Мнения: 2108
Skype: valentin.trifonov50
В основното образование сме засегнати почти всички,с напълно излишни неща.С и голямата разновидност на познанието, съвсем елементарно .Целта е да може всеки да види към кои неща има интерес ,за да може да се специализира по късно.Така,че всеки може да си вземе каквото му трябва , колкото може. Главната цел на всички училища не е да ни научи всичко за живота или специалността ,която изучаваме ,а да ни подготви за да можем сами да продължим в интересуващата ни специалност ,така,че да сме в състояние да ползваме сами необходимата ни за целта литература. Относно ''зубренето'' си мисля,че е неуместен израз.Както един работник като отиде на работа трябва да се труди 8 часа,така и ученика трябва да учи.Така,че е неправилно трудолюбивите ученици да се наричат зубрачи-те просто полагат труда като ученици.Но както знаем никой не е съвършен.На всеки му се отдават различи неща.И това е тест,който ни показва къде сме силни и къде слаби. До осемнадесет години момичетата превъзхождат момчетата във всички сфери и след това живеят със славата си.Докато момчетата по бавно но непрекъснато се развиват цял живот.Разбира се ,че има и изключения в което влизат и участващите във форума дами. Някой деца които имат способността да се учат ще се учат даже и да не ходят на училище стига само да полагат годишни изпити.А тези,които нямат капацитет да се учат няма да се научат даже и да ходят в което и да е училище,даже и да имат и най добрите учители.Човека е неповторим индивид без значение къде се е родил,в Германия или в България. Философски погледнато най важният предмет в училището е физкултурата,която има за цел хармоничното изграждане на човешкото тяло и запазване на здравето,което ще ни трябва за зял живот без значение с какво ще се занимаваме.И да ни научи,да се трудим и бъдем отговорни.
barbus: зубренето си е много уместен израз. За съжаление голяма част от хората не правят никаква разлика между наизустяването на даден материал и разбирането му. Обикновенно зубрачите завършват с пълно отличие, но са абсолютно некадърни, когато трябва да приложат "знанията" си в реалния живот. Това е така, понеже те не са се научили да мислят. В момента, в който нещо започне да дава отклонения извън запаметените данни - всичко свършва. С други думи - "знаят го, но не го разбират" си е напълно реален израз!
Тук е от: 11 Дек 2009 9:52 Мнения: 449 Местоположение: Шумен
След като излезе поста със задачката 9+9х0+9=? си поствих за задача (ей тъй- за експеримента) да попитам 20 човека за отговор. Между тях има строителен инженер, машинен инженер, двама главни счетоводители (единя ръководи счетоводна къща), ученици след седми клас, ядрен физик, електронен техник, магазинер, мои колеги, моите родители ( 1бр бивш счетоводител) и т.н. Попитах. Получих САМО ЕДИН ВЕРЕН ОТГОВОР от момиче в девети клас!!! Е те тва е абсурд!!!
-- Пет Яну 20, 2012 14:09 --
Най възрастният беше на 63 год.
_________________ "он лажецо, гяволо, знае дека лаже, идеолого сам си верува, хаирсъзино"
С тази задачка и аз 'проверих' почти същия брой хора. Възрастов диапазон 23-45. ПО различно време..математик, финансов анализатор, офис-мениджър /с тапия за икономист/, останалите- юристи. До един дадоха отговор 18. До един обясниха по различен начин 'онова' правило. Всички твърдят, че го помнят от училище. Никой от тях, обаче, не помни цяло стихотворение наизуст. Имаше отчаяни опити за 'Аз съм българче' и 'Да се завърнеш в бащината къща'- по мое настояване, но не се получи..
Тук е от: 08 Ное 2011 21:06 Мнения: 1327 Местоположение: MonkeyLand
Skype: cvetenceto_f9411
Искам да споделя, че аз първи и втори клас учих извън България. Учителката ми ме учеше да смятам на пръсти и ни показваше най-видно как да си броим пръстчетата; пишехме единствено и само с молив (това до 5ти клас); имахме 3 учебника-математика, писане, литература и те стояха в училище; домашните ми бяха от порядъка- да рисувам по дадено стихотворение или текст; раници до 5ти клас никое дете не носи, НО знаехме да смятаме с 3-цифрени числа, знаехме граматиката, знаехме да четем, бяхме сръчни. 3ти клас се връщам тук и ми дават поне 7 учебника, с по 2-3 стр. уроци по история, природознание и т.н. Нося раница, която тежи 5кг, а аз даже не можех да си напиша името на Български. Научих българската азбука в 5ти клас..мразех тези методи, мразех българския, до ден днешен бъркам о/у.Да, завършвам с отличие, но от онези истории и глупости-НИ СЛЕДА... Изводът е, че ние не сме затъпяващи, а сме претрупани с информация и не знаем къде и как да я приложим. Зубрим материала, понеже така ни учат в 1ви и 2ри клас и въпреки всичко сме упорити.
_________________ freddeegreen.wordpress.com/ И аз не съм нищо друго освен една малка буква в необятната дума - Свобода!
И както казаха по-горе в постовете не умеем винаги да си прилагаме уж придобитите знания от уроците, просто защото или сме ги назубрили, забравили, не сме ги разбрали като хората или не знаем как..
_________________ Но е толкова лошо - колко съм добра, и толкова добро - колко съм лоша, че гарантирам- ще бъда най-доброто нещо в живота Ви и най-лошото чудовище в съня Ви.
When I grow up...there will be a day...when everybody will have to do what I say...
Тук е от: 08 Ное 2011 21:06 Мнения: 1327 Местоположение: MonkeyLand
Skype: cvetenceto_f9411
Така е, но сега допрочетох и другите мнения. Не разбирам защо поставяте някои пушачи, пиещи алкохол (в нормите) и хора с токчета, екстравагантна визия, прекарващи времето малко повече пред огледалото, избухливи и т.н. в обсега на затъпяващите. Аз мисля, че това не е от особено значение. Аз познавам много хора, като тези, които са доста добри ученици, независимо от външния им вид и други пороци. Тези деца също са се нагодили към неподходящата образователна система, която погубва уменията ни.
_________________ freddeegreen.wordpress.com/ И аз не съм нищо друго освен една малка буква в необятната дума - Свобода!
Аз говоря за тези, които не пият в рамките на нормите и които мислят само за външния си вид. Знам че познаваш много, които ходят по нощни клубове и изкарват високи оценки, но такива хора са рядкост. Повечето правят или едното, или другото... понеже може би им е трудно да балансират.
_________________ Но е толкова лошо - колко съм добра, и толкова добро - колко съм лоша, че гарантирам- ще бъда най-доброто нещо в живота Ви и най-лошото чудовище в съня Ви.
When I grow up...there will be a day...when everybody will have to do what I say...
Тук е от: 25 Апр 2010 8:13 Мнения: 2108
Skype: valentin.trifonov50
Грешно е да обвиняваме училището,като търсим единствено в него ,причината за нивото на развитие на нашите деца.Нивото на развитието на подрастващите зависи преди всичко от средата в която живеят. Ако двама Българи се срещнат да речем в Чехия,всички веднага разбират,че не са местни.Представете си една селска кръчма в Чехия малко преди затварянето и в 21,50 където всички са си взели дажбата алкохол тъй като знаят,че след 10 минути затварят.Случайно влизат двама шофьори и си поръчват безалкохолно.Нашенците говорят толкова силно,че кръчмата ехти и веднага привличат вниманието върху себе си.В същата ситуация биха попаднали и Чехите ако биха отишли в Германия. Е очевидно,че има голяма разлика във възпитанието ни ,но причината не е единствено в училището.Младите са огледало на нашето общество и ако нещо в тях не ни харесва,то трябва да потърсим причината най напред в самите нас.Те правят и подражават просто това, което виждат от нас. Друг пример.Един два часа след работното време по улиците и магазините е гъмжило,а след това изведнъж всичко опустява.Всички са се прибрали в къщи изморени от дейността си,без значение дали работят или учат.В Германия този интервал на опустяването на улиците е по малък.Докато ние след работа тръгваме по среши,запивания и други разходки,тъй като не ходим на работа да работим ,а за да си починем.Когато дойдох тук всичко това ми изглеждаше напълна глупост но само след месец при работата ми,силите ми стигаха някъде до 10,30 часа и след това ходих като омаян.И полека лека трябваше да вляза в релсите или да се връщам. Идвалите у нас не могат да разберат,как е възможно у нас на едно кафе да се пропилява толкова много време?И да не сме в състояние да ценим времето си. Младите гледат от нас и когато ги караме да учат, учат толкова колкото и ние работим. Наистина има ученици ,който и без да четат са много по добри, от много други полагащи доста усилия.И тях мога да ги напреча мърлячи,тъй като ,ако не са в състояние да се организират и нямат навици да се трудят не ги чака нищо добро или ще трябва да се задоволят с много по малко неща,отколкото биха постигнали,ако биха били малко по прилежни.Не бива да се задоволяваме,когато имаме по добри резултати от съученика си ,а да търсим максимума ,който можем да достигнем. Тъй като и ние имаме инженери ,но все още нямаме собствени автомобили,докато да рече Чехия,която доста изостава от световните сили е имала още преди 100 години собствени мари автомобили като Шкода,Татра,Прага ,като и моторите Ява.Ами ако искаме нещо да покажем на света е явно,че ще трябва малко да се поогледаме от останалите и започнем наистина да правим всичко както трябва използвайки всичките си възможности.
здравейте! важна и тъжна тема. вярно е независимо от емоционалните изблици. както е вярно и за онези с най-ниското айкю в европа - сърбите. и можете да разберете лесно защо -
ама първо ще понаучите малко как работи човешкият разум, поместен в човешкия мозък. лонг стори шорт, казано накратко, един от важните фактори за изпростяването и оглупяването
е музиката - нещо, което сме наследили от другите животни. нека да погледнем сърбите, щото много се ядосват някои когато има нужда лично да поемат отговорност за нещо: дълги
години в сърбия вървеше проектът за микроимперия на балканите, и си отиде защото не беше добре направен, меко казано. последният главатар на проекта велика сърбия (наричана
югославия) води десетгодишна война срещу народите й, но те пак си върнаха свободата и самостоятелността. а докато бяха накуп, биваха дресирани с музиката - онази кръчмарска
музика, която предишните поколения наричаха "сръбско", и която нямаше нищо общо с техните народни ритми. тук също много се пропагандираше и консумираше такава пиянска
опростачваща музика, както и всякакви други циганскоарабски ритми, само и само да не слушат младите автентичен фолклор - такова нещо цялото време от 1944та до 1989та нямаше,
но имаше така наречените "обработки" - определени избраници извиваха ръце и трошеха крака на българския изворен фолклор и го показваха като че ли е тяхно, винаги биваше
обявено че едикой си го обработил, но такива опити бяха дотолкова неуспешни и противни на народа ни, че много поколения подред биваха отблъсвани от българската музика.
най-красивата и най-трудната народна музика на света, просто за сравнение чуйте една австрийска народна песен за да разберете. в резултат на такова отблъскване се появи голямна
празнина и липса, и нужда да бъде запълнено това празно място. много услужливо - но по политически причини, не по хуманни или българолюбиви - на масите беше подпъхнато онова
нещо, което днес е известно като чалга - кичмузиката, правена десетки години от югославия, а последните двадесет години и у нас. затова са неграмотни сегашните ученици и студенти
- те вече са оформени по същия начин както циганетата - разбират цифрите по телефона и по парите, но не могат да прочетат табелката на автобуса. показах ви един от
разрушителните начини за дресиране, манипулиране, или ако щете оформяне и моделиране чрез музиката, но не мразете музиката въобще - тя е инструмент както молива и самолета -
човешката воля го насочва дали да напише сонет за любимата или да избоде око. така и музиката - има музики, които отварят третото око или повдигат айкюто с пет до десет пункта, а
това никак не е малко, музики, които помагат да пътуваме извън тялото и да се връщаме, или просто да се потапяме в дълбока медитация - това са онези музики, които са хармонични с
ритъма на небесните сфери, планетите от нашата система. навярно не ви казвам нещо неизвестно, но ако искате да се докоснете до такива подобряващи и усилващи разума неща,
можете сами да намерите всякакви неща с ключовите думи на търсене "brainwave", "binaural", "imusic", "hemi-sync", или просто "mind".
много са прави онези, които недоволстват от скапаната система за образование, която иска да направи на всички млади главите квадратни. така е, десетилетия наред тази система
произвеждаше само състезателни коне - "учи за оценки!". и съчетано с други фактори за подтискане на българския свободен дух, всички имаха само един закон в главата: учи за да не
работиш. извратено беше, няма спор. но една лъжа не трае вечно, и един ден чух от многодетен баща по държавното радио как е успял въпреки скапаната образователна система да
обучи добре тримата си сина тук в България през последните петнадесет години: той ги обучаваше вкъщи, и не му пукаше за никакви авторитети и институции, и наемаше специално
учители ако не знае арфа или сексология. после децата му вземат изпити по интернет, за да влязат в някое престижно училище, което има признати по цял свят дипломи, защото
обучава на знание и можене, а не както трукашните пишман-инджинери, които не могат едно уравнение да решат. така че и вие, които не сте се примирили с бозата в училище, знайте,
че най-доброто образование е самоподготовката. тестове и изпити винаги можете да изкарвате но знанията сами си вземайте. интернет е световната съкровищница на знания, събирани
и пазени хиляди години, и тук, в интернет, цензурата е най-трудна, затова тук сме най-свободни и тук можем без пречки да разширяваме съзнанието си. защото освен за тролстване по
форуми и висене около камари с фотографии или просто зяпане на остарели телевизионни предавания, интернет може да се използва и за четене. а в нашата следотоманска история си
имаме двама пророци: единият е казал "пенчо бре, чети!", а другият е посочил къде - "по жицата". именно за да могат най-новите българи да правят такива неща, направих през 1991ва първия у нас компютризиран кабинет за обучение на студенти в един софийски университет,
основах фидонет-българия (световна компютърна мрежа, използвана за личен - социален, професионален и емоционален - растеж, а не за търговия и реклама както интернет), която
съедини тукашните млади българи със света през мътните времена 1991-1997, и затова повдигнах България до четвърто място в цяла европа, основавайки през март 1996та първия
обществен достъп до интернет - така нареченото интернет-кафе. за да могат тия около мен да поназнайват повечко, че да ги мамят по-трудно.